عنوان : ماموریت واحدهای زیرمجموعه معاونت فنی و بازرگانی تشریح شد
کد خبر : ۱۳۸۷۷۳
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۰۱/۲۷ 
ساعت : ۹:۳۶:۳۴

 ماموریت واحدهای زیرمجموعه معاونت فنی و بازرگانی تشریح شد

 

به دنبال تغییر اسامی ادارات زیر مجموعه معاونت فنی و بازرگانی، ماموریت های جدید این حوزه تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، این معاونت با هدف ساماندهی و نظام مند نمودن امور اجرایی مرتبط با وظایف و اختیارات این حوزه و با رویکرد سیستمی و نگاه فرآیندی، نسبت به بازنگری ساختار، شرح فعالیت ها و تفکیک وظایف ادارات کل زیر مجموعه اقدام نموده است.

بر اساس این بخشنامه عناوین ادارات کل زیرمجموعه این معاونت به شرح ذیل تغییر یافته است:

  • اداره کل بازاریابی و طراحی محصول به اداره کل بازاریابی و توسعه کسب و کار
  • اداره کل سرویس های پستی به اداره کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس
  • اداره کل کنترل کیفیت و عملیات پستی به دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان
  • اداره کل تجزیه و مبادلات به مرکز ملی پردازش و مبادله پستی

همچنین معاون پستی و بازرگانی مدیرعامل نیز به معاون فنی و بازرگانی تغییر یافته است. در این بخشنامه با اشاره به ماهیت هریک از ادارات ذکر شده، کارکرد جدیدی نیز برای آنها تعریف شده است.

در همین ارتباط اهم وظایفی که برای اداره کل بازاریابی و توسعه کسب و کار شامل امور مرتبط با تحقیقات بازار و بررسی و شناسایی منابع و مراکز تولید مرسولات و محمولات پستی و هدایت آنها به شبکه پستی، شناسایی و آنالیز رقبا و ذینفعان، فرآیند قیمت گذاری و تعیین نرخ خدمات می باشد.

همچنین اداره کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس نیز وظایفی چون جاری سازی و راهبری سرویس های پستی داخله و خارجه/ قراردادها، پشتیبانی الزامات و تجهیزات سرویس ها/ قراردادها، مدیریت ناوگان حمل و نقل پستی کشور، تهیه دستورالعمل های اجرائی و نظارت دقیق و صحیح بر اجرای قوانین و مقررات پستی را برعهده دارد.

در تعیین وظایف دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان نیز تدوین استانداردهای مرتبط با فرآیندهای عملیاتی و تهیه چک لیست های پایش،  تعیین خط مشی، استراتژی و اهداف کیفی شرکت و طراحی برنامه های کنترل سرویس ها و عملیات، تدوین طرح های کنترل و روش های اجرایی در زمینه نحوه کنترل کیفیت فرآیندها و محصولات و ابلاغ به تیم های کنترل کیفیت و استقرار نظام جامع ارزیابی کیفی واحدهای اجرایی با استفاده از ابزار کارت امتیازی متوازن بر مبنای شاخص ها، وزن شاخص، پایش مستمر، اندازه گیری و رتبه بندی دیده شده است.

یکی دیگر از تعاریف مربوط به کارکردهای جدید مربوط به مرکز ملی پردازش و مبادله پستی است. در تعریف کارکردهای این مرکز تنظیم برنامه خطوط زمینی، هوایی و ریلی مرکز، امور مرسولات خارجه، ترانزیت بین الملل و هاب پستی، دریافت مرسولات و محمولات پستی وارده از داخل و خارج و انجام امور مربوط به ممیزی، تفکیک، تجزیه و ثبت و ارسال آن به مقاصد ذیربط براساس مقررات و آئین نامه های مربوط، بهره برداری از دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه در ارتباط با تفکیک و تجزیه مرسولات و امانات پستی در نظر گرفته شده است.

 

 


نمایش تعداد بازدیدها : 1392

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.

DOURAN Portal V4.0.4.0

V4.0.4.0