/  6
رو عنوان : مدیر عامل:
عنوان : مدیریت هزینه ها و درآمد پایدار دو شاخص اصلی تقویت شبكه پستی است
کد خبر : ۱۴۷۵۱۲
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۰۹/۱۴ 
ساعت : ۱۸:۳۷:۳۱
مدیر عامل:
مدیریت هزینه ها و درآمد پایدار دو شاخص اصلی تقویت شبکه پستی است
مهندس نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل تصریح کرد: مدیریت هزینه ها و درآمد پایدار به عنوان دو  شاخص اصلی تقویت شبکه پستی است که لازمه آن استخراج و تحلیل درست از فرایندهای مالی و پایش و نظارت مستمر و دقیق فعالیت های این حوزه حساس و خطیر می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، مهندس نعمتی که بعد از ظهر امروز به مناسبت روز حسابدار در جمع کارکنان امور مالی و ذیحسابان سخن می گفت ضمن تبریک روز حسابدار به مجموعه کارکنان حوزه مالی شرکت اظهار داشت : مدیریت هزینه و درآمد به عنوان دو شاخص از چهار شاخص اصلی فعالیت های شبکه پستی محسوب می شود که مستقیما مرتبط با حوزه کاری حسابداران و ذیحسابان شاغل در شرکت ملی پست می باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب بیرانوند به عنوان ذیحساب و مدیر کل امور مالی شرکت از وی به عنوان شخصی مسلط به امور روز حسابداری نام برد و اظهار امیدواری کرد: وی بتواند برنامه های ارائه شده در راستای ساماندهی حوزه مالی را به نحو احسن به انجام رسانده و اقدامات موثری را صورت دهد.

معاون وزیر با اشاره به اهمیت شاخص درآمد در شبکه پستی گفت: بدون شک صیانت از درآمدی که حاصل تلاش بخش های مختلف در شبکه پستی است بر عهده شما کارگزاران مالی بوده و اگر بخواهیم در این امر مهم توفیقی کسب نماییم بدون شک باید در همه امور مرتبط با وصول درآمد، بازبینی و کنترل آن دقت نظر داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره در خصوص شاخص مدیریت هزینه خاطر نشان کرد: ارائه خدمات گوناگون پستی به ویژه خدمات ارزش افزوده منتج به درآمد می شود و این درآمد را می بایست با دقت نظر و تحلیل درست هزینه کرد.

وی همچنین به موضوع درآمدهای خرد اشاره کرد و گفت: این نوع درآمدها که بخش مهمی از درآمدهای شبکه را شامل می شود نیاز به نظارت های دقیقی دارد و لازم است واحدهای اجرایی روزانه درآمدهای خرد را به حساب شرکت واریز و تسویه نمایند.

مهندس نعمتی در ادامه به ضرورت ساماندهی نیروی انسانی در برخی از واحدهای ستادی و اجرایی اشاره کرد و گفت:میزان و نوع پرداخت ها باید با بهره وری پرسنل و ارائه خدمات با کیفیت همواره رابطه معنا داری داشته که این امر می تواند افزایش ترافیک را نیز به دنبال داشته باشد.

وی همچنین بر حرکت متوازن همه بخشهای شبکه در مسیر توسعه و پیشرفت تاکید کرد. 

مدیر عامل در ادامه رسالت و ماموریت اصلی حسابداران را صداقت، درستکاری، اقدام به موقع و انجام وظایف حرفه ای برشمرد و گفت: انتظار می رود با هر گونه جریان سوئی بدون فوت وقت و راسا برخورد نمایید.

مهندس نعمتی در پایان موضوع بهبود وضعیت معیشت کارکنان را از جمله اولویت های کاری هیئت مدیره شرکت عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده باید با برنامه حرکت کنیم و هرگز امید خود را از دست ندهیم.

محسنی سرپرست معاونت برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت نیز در این مراسم با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی شرکت ملی پست است اظهار امید واری کرد: با تلاش و همکاری سایر بخش ها بتوانیم تحول مد نظر وزیر ارتباطات و سایر مسئولان شبکه پستی را محقق کنیم که این امر در سایه نگاه فرایندی میسر خواهد شد.

وی همچنین بر مدیریت درآمد و هزینه بر اساس شاخص های برنامه ششم، اجرای نظام یکپارچه مالی و اداری، اصلاح و بهبود فرآیندهای مالی، جلوگیری از انحرافات بودجه ای، وصول مطالبات، ارائه گزارشات سیستمی، اجرای سیستم قیمت تمام شده و نظارت مستمر عاملان ذیحساب بر فعالیت های مالی تاکید کرد.

بیرانوند ذیحساب و مدیر کل امور مالی نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت های صورت گرفته در این اداره کل را ارائه داد.

شایان ذکر است در پایان از جمعی از کارکنان نمونه حوزه مالی با اعطای لوح قدردانی شد.


تعداد بازدید : 1341

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.

آخرین بروزرسانی سایت : 1397/09/27 19:09
V5.1.0.0