عنوان : سرویس پرداخت كرایه در مقصد؛ عامل تحول حوزه كسب و كار
کد خبر : ۷۰۸۳۵
تاريخ :
 ۱۳۹۴/۰۵/۰۷ 
ساعت : ۱۰:۴۰:۸




سرویس پرداخت کرایه در مقصد؛ عامل تحول حوزه کسب و کار

 


معاون فنی مدیرعامل شرکت پست از توسعه سرویس پرداخت کرایه پستی در مقصد توسط گیرنده (پس کرایه) برای فعالان حوزه کسب و کار تجارت کالا و بسته خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شرکت پست به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل بوداغی معاون فنی مدیرعامل شرکت پست که در جلسه شورای عالی کیفیت شرکت پست سخن می گفت در تکمیل خبر فوق افزود: با توجه به رویکرد اقتصادی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، انجام مطالعات بازار و به تبع آن ایجاد سرویس های متناسب با نیاز جوامع هدف تخصصی، به ویژه در حوزه حمل و نقل کالا و بسته برای فعالان این عرصه تبیین گردیده که در همین ارتباط احیا و توسعه سرویس جانبی کرایه در مقصد با هدف تسهیل در روش پرداخت هزینه های پستی مد نظر بوده و در حال پیاده سازی می باشد.

وی با تاکید بر این که امروزه با توجه به پیش بینی افت ترافیک مرسولات پست نامه در آینده، ضرورت ورود شبکه ارتباطی پست به بخش حمل و نقل و جابه جایی کالا و بسته های پستی مورد توجه ویژه مسئولین و مدیران مجموعه قرار گرفته است افزود: این مهم در دستور کار مدیریت عالی شبکه می باشد که عملیاتی نمودن آن با استفاده از توانایی های فکری کارشناسان ذیربط و پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری موجود در شبکه و  ارتقای قابلیت های اجرایی پست در این زمینه با جدیت دنبال می شود.

بوداغی با اشاره به این که نتایج حاصل از تحقیقات صورت پذیرفته حاکی از تمایل فعالین حوزه کسب و کار تجارت کالا به همکاری با پست به دلیل اعتماد بالا و همچنین گستردگی شبکه قبول و توزیع این شبکه می باشد، اظهار داشت: این موضوع از جانب پست مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته که مجموعه نقطه نظرات ارایه شده از سوی واحدهای اجرایی احصا، مستندسازی و مورد بازبینی قرار گرفته که نهایتاً منجر به اتخاذ تصمیمات مربوطه توسط شورای عالی ترافیک در  راستای  انعطاف پذیری و چابک سازی فرایندهای عملیاتی پست گردید.

وی با بیان  این که احیا و توسعه خدمت جانبی کرایه در مقصد با هدف تعامل با مشتریان و تسهیل در روند پرداخت کرایه پستی در فضای رقابتی صورت پذیرفته، عنوان کرد: از طریق این سرویس امکان پرداخت کرایه پستی مرسولات محتوی کالا و بسته موسوم به امانت و بسته کوچک توسط گیرنده و در مقصد میسر می گردد.

بوداغی ادامه داد: همچنین براساس تدابیر اتخاذ شده، این خدمت جانبی در بستر سرویس های متعارف نظیر امانت، پیشتاز و سفارشی ارایه و  هیچ هزینه اضافی برای مشتریان در پی نخواهد داشت.

معاون فنی مدیرعامل اظهار امیدواری کرد: توسعه این سرویس از یک سو بتواند رضایت بیش از پیش مشتریان شبکه به ویژه ذی نفعان عرصه تجارت الکترونیک را فراهم ساخته و از سوی دیگر منافع اقتصادی خوبی را برای شبکه به ارمغان آورد.

براساس این گزارش سرویس کرایه در مقصد (پس کرایه) از سرویس های قابل استفاده در محیط های کسب و کار، اماکن تجاری و اقتصادی به ویژه بنکداران و توزیع کنندگان عمده کالا می باشد که از دیرباز جزو خدمات شرکت پست بوده و با تغییر و تحولات روش های کسب و کار و نیاز ذی نفعان بخش تجارت و بارزگانی سرویس مورد اشاره احیا و با نگرشی جدید در برنامه توسعه شرکت پست قرار گرفت. در این سرویس فرستنده با مراجعه به باجه های پستی و یا انعقاد قرارداد مرسولات خود را در اختیار پست قرار داده و درخواست دریافت هزینه پستی از گیرنده را در مقصد اعلام می نماید. این سرویس توسط شرکت پست در بخش تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی و فروشگاه های مجازی فعال در اختیار خریداران قرار گرفته و با استفاده از آن مشتریان خرید از فروشگاه های مجازی از طریق فضای مجازی درخواست خود را برای پرداخت کرایه و هزینه پستی در زمان دریافت کالا و در مقصد اعلام می نمایند. شرکت پست پس از حمل مرسولات یا بسته های مذکور و در زمان تحویل به گیرنده هزینه های پستی خود را دریافت می نماید. در این سرویس فرستنده متعهد می شود چنان چه گیرنده از پرداخت هزینه پستی خودداری نماید پست علاوه بر برگشت مرسوله به فرستنده هزینه های رفت و برگشت پستی را از فرستنده اخذ نماید .



تعداد بازدید : 6416

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.

آخرین بروزرسانی سایت : 1397/08/23 18:33
V5.1.0.0