• ساعت : ۱۴:۱۳:۳۶
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 
  • تعداد بازدید : 1097
  • کد خبر : ۱۵۱۱۶۶
بیش از 50 شركت حمل و نقل از بستر الكترونیك پست استفاده می كنند
سرپرست اداره کل نرم افزار و توسعه سرویس های الکترونیکی گفت: بیش از 50 شرکت فعال در زمینه حمل و نقل کالا و خدمات از بستر خدمات الکترونیک شرکت ملی پست استفاده می کنند.

بیش از 50 شرکت حمل و نقل از بستر الکترونیک پست استفاده می کنند

 

سرپرست اداره کل نرم افزار و توسعه سرویس های الکترونیکی  گفت: بیش از 50 شرکت فعال در زمینه حمل و نقل کالا و خدمات از بستر خدمات الکترونیک شرکت ملی پست استفاده می کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، غلامرضا منتجب با اعلام این مطلب افزود: ثبت سفارش ارسال مرسوله به صورت حضوری و غیرحضوری، دریافت بارکد رهگیری به منظور شناسایی و پیگیری مرسولات، استعلام نرخ پستی، رهگیری بسته، نمایش تصویر امضای گیرنده و اطمینان از دریافت مرسوله و اطلاع از مراحل سیر و وضعیت بسته از طریق دریافت پیامک؛ از جمله خدمات الکترونیکی است که پست به شرکت های حمل و نقل ارایه می دهد.

وی رونق تجارت الکترونیک را از دیگر اولویت های پست عنوان کرد واظهار داشت: پست با ایجاد بازار الکترونیک، امکان خرید و ارسال سفارشات اینترنتی ( کالا و خدمات) را به صورت پرداخت آنلاین و یا در محل دریافت فراهم کرده است.

به گفته او، در این بستر فروشگاه ها از طریق وب سرویس یا وب سایت ebazar.post.ir اقدام به ثبت سفارش، ارسال و رهگیری کالا و خدمات سفارش شده، می کنند.

منتجب ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی را به عنوان یکی دیگر از ماموریت های پست برشمرد و افزود: پست با راه اندازی سامانه مدیریت الکترونیکی حمل کالا (gate way)، حدود چهار هزار کسب و کار را از طریق وب سرویس به سامانه یاد شده متصل کرده که علاوه بر امکان ثبت سفارش، امکان استعلام وضعیت سفارش، پرداخت و تسویه هزینه نیز امکانپذیر است.

سرپرست اداره کل نرم افزار و توسعه سرویس های الکترونیکی  تصریح کرد: پیاده سازی طرح های توسعه بخش پست در این زمینه، علاوه بر تسریع در انجام امور و فرایندهای خرید و فروش های اینترنتی بویژه برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپی، تامین نیازهای روز مشتریان را مدنظر دارد.

برچسب ها

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.

آخرین بروزرسانی سایت : 1398/03/04 17:41
V5.3.9.0