• ساعت : ۱۹:۱۹:۲۲
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 926
  • کد خبر : ۱۶۷۰۲۲
    /  6
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست:
مردم پست را در شرایط بحرانی شیوع كرونا درك می كنند
در جلسه ارزیابی عملکرد شش ماهه واحدهای اجرایی شرکت ملی پست، اعضای هیئت مدیره به تشریح خدمات پست در شرایط شیوع ویروس کرونا و بررسی چالشهای پیش رو پرداختند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست:

مردم  پست را در شرایط بحرانی شیوع کرونا درک می کنند

 

در جلسه ارزیابی عملکرد شش ماهه واحدهای اجرایی شرکت ملی پست، اعضای هیئت مدیره به تشریح خدمات پست در شرایط شیوع ویروس کرونا و بررسی چالشهای پیش رو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در ابتدای این جلسه که عصر امروز با حضور مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، فریبا مرادی عضو هیئت مدیره گزارشی از نتیجه ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی در استانهای مختلف ارائه کرد و از مدیران کل استانها خواستار تلاش برای بررسی نقاط ضعف استانها شد.

بهزاد اقبالخواه، عضو هیئت مدیره نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه پستی کشور روزهای پرفشاری را تجربه می کند گفت: حجم کار و ترافیک مرسولات در بالاترین سطح خود قرار گرفته، در حالی که بحران همه گیری ویروس سلامت پرسنل را نیز تهدید می کند.

وی افزود: مردم شرایط ما را در شرکت ملی پست درک می کنند و با دشواریهای کار ما به خصوص در این شرایط آشنا هستند، اما در هر صورت این حق آنهاست که مرسولاتشان را بتوانند به خوبی رهگیری کنند و انتظار داشته باشند مرسولاتشان در امنیت و سلامت به مقصد برسند.

عضو هیئت مدیره ادامه داد: بیش از نیمی از شکایتهای مردمی مربوط به حوزه رهگیری است که عدم تمرکز بر این بخش، باعث نارضایتی و سردرگمی مشتریان می شود، که غالباً ناشی از تأخیر در ثبت مرسولات وارده به هر مرکز است.

اقبالخواه با یادآوری اینکه  نرخ خدمات شرکت ملی پست از رقبای این شرکت بسیار پایین تر است خاطرنشان کرد: این موضوع می تواند فرصتی در اختیار ما قرار دهد تا با تشویق مردم به استفاده از خدمات پست، ترافیک بیشتری را جذب شبکه پستی کشور کنیم.

وی افزود: اهرم مهمی که می تواند در جذب و افزایش ترافیک پستی کمک شایانی صورت دهد، ایجاد نمایندگی های سیار است که این امکان را برای ما فراهم می کنند تا با همکاری بخش خصوصی، در ساعتهای غیر اداری که بازارها همچنان فعال هستند، به قبول مرسولات ادامه دهیم و از طرفی مساحت مکانی این خدمت را نیز گسترش دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست اضافه کرد: استفاده از قطار نقطه عطفی در توسعه خدمات پستی محسوب می شود و یکی از اقدامات بنیادینی است که به سرانجام رسیده و انتظار داریم در بهبود مبادله مرسولات پست بسیار موثر باشد و تحول ایجاد کند.

علیرضا زرگوش عضو دیگر هیئت مدیره نیز با بیان اینکه خودروهای بالای 15 سال عمر مفید را از طریق مزایده، از چرخه خارج خواهیم کرد گفت: به جای خودروهای فرسوده، از محل اعتبارات جاری خودروهای نو با عملکرد و بهره وری مناسب خریداری می شوند و در ناوگان حمل و نقل شرکت جایگزین خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 500 دستگاه وانت خریداری و به مجموعه پست کشور تزریق می شوند به تشریح چگونگی مدیریت نیروی انسانی پرداخت و افزود: در این خصوص، در همه استانها، چیدمان نیروی انسانی باید به گونه ای باشد که حداکثر 10 درصد نیروها در بخش ستادی قرار گیرند و مابقی در بخشهای اجرایی به خدمت مشغول باشند.

محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره نیز به تشریح موافقت نامه ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی شرکت پرداخت و گفت: در بخش پیش بینی های مربوط به ارزیابی عملکرد استانها، تمرکز و سختگیری بیشتری در خصوص استان تهران به خرج دادیم، چون تهران سهم بزرگتر و پررنگ تری در گردش مالی و اقتصاد شرکت دارد.

وی با تأکید بر اهمیت تأثیر آموزش در بهبود عملکرد، اظهار امیدواری کرد: در حوزه نرم افزارها یکپارچه سازی صورت گیرد و نرم افزارها به صورت هماهنگ و یکپارچه به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه جلسه، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد ضمن قدردانی از تلاش کارکنان پست کشور در رعایت و اجرای مصوبات و آیین نامه ها گفت: نظارت بر عملکرد حوزه ها و ایجاد سرعت در سیر مرسولات پستی موجب رفع شکایات مراجعین شده و سطح رضایتمندی مشتریان را ارتقاء می دهد.

علی‌اکبر هادوی با اشاره به ارزیابی صورت گرفته در حوزه رهگیری، گفت: در شبکه پستی کشور شرایط برای همه یکسان بوده و رفع ایرادات و مشکلات باعث تقویت کل مجموعه می‌شود، به همین علت ضروری است نظارت بیشتری بر حفظ و ارتقاء کیفیت در اجرای برنامه ها صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: باید شکایات دریافتی از سوی مردم در سرویس های با اولویت، با دقت بررسی و پیگیری شوند و به صورت مناسب در کل کشور پاسخ داده شوند.

غلامرضا ملکیان مدیرکل دفتر مرکزی حراست و امنیت پستی نیز در این جلسه، ابراز داشت: براساس بخشنامه های صادره می بایست، شیوه نامه های بهداشتی در کل مجموعه پست به صورت جدی رعایت شود.

وی با اشاره به اهمیت نظارت دقیق بر فرآیندهای پستی، افزود: باید بررسی و دقت در کنترل فضای عملیاتی در حوزه مبادلات مورد بازنگری قرار گیرد و نظارت امنیتی در تمام حوزه ها، توسط افراد شایسته و متخصص صورت پذیرد.

وی خواستار رعایت بخشنامه‌های ممنوعات پستی در ارسال مرسولات و همچنین نظارت دقیق بر سرورها، سیستم های حفاظتی و ایمنی، پیمانکاران و قراردادهای منعقده شد.

حسن عمیدی مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان‌ها و ارتباطات نیز در سخنانی خواستار هماهنگی های لازم تمام واحدها با دفتر مدیرعامل برای وحدت بخشیدن به رویه ها شد.

وی بر ضرورت ساماندهی ارسال رونوشت ها و بهبود عملکرد و تعیین یک نماینده فعال در این حوزه تأکید کرد و خواستار به روزآوری خدمات اداری شد.

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.

آخرین بروزرسانی سایت : 1399/10/24 15:01
V5.5.5.0