• ساعت : ۹:۳۸:۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ 
  • تعداد بازدید : 1949
  • کد خبر : ۱۷۰۲۸۳
بررسی محورهای همكاری شركتهای استارتاپی در "چهارشنبه های استارتاپی پست"
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست از بررسی محورهای همکاری شرکت های استارتاپی و فرصت های تعامل پست و بخش خصوصی در سلسله نشست های چهارشنبه های استارتاپی پست خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، به نقل از روزنامه کسب و کار؛ محمدرضا قادری در گفتگو با خبرنگار این رسانه از برگزاری چهارشنبه های استارتاپی پست و بررسی محورهای همکاری و دغدغه های شرکت های استارتاپی در محیطی صمیمانه خبر داد.

راهبر حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات در شرکت ملی پست با بیان این که تا کنون سه نشست با حضور شش استارتاپ در حوزه های مختلف و حضور انلاین مجموعه های استارتاپی متعدد برگزار شده است گفت: "سایر شرکت های خصوصی و استارتاپ ها استقبال خوبی از این برنامه داشته اند."

وی در این خصوص عنوان کرد: "علاقمندان می توانند این برنامه ها را در صفحه اینستاگرام چهاشنبه های استارتاپی پست به نشانی startup_post دنبال کنند."

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه پست سال گذشته نسبت به سال های قبل رشد بیشتری در ارسال مرسولات را تجربه کرده ، کاهش فعالیت بخش های غیررسمی و موازی پست به دلیل کرونا از سویی و افزایش حجم خرید های اینترنتی از سوی دیگر را از دلایل اصلی این افزایش برشمرد.

قادری با اشاره به اینکه در شرکت های پستی سراسر دنیا تغییرات گسترده ای رخ داده است، افزود: "توسعه فناوری، ساختار صنعت پست را از نظر نحوه انجام کار و حتی نوع مشتریان تغییر داده، به طوری که در حال حاضر تعداد بسته های خرید و فروش اینترنتی به شدت افزایش یافته است."

راهبر حوزه فناوری اطلاعات شرکت ملی پست با بیان اینکه توسعه و افزایش تعداد شرکت های تجارت الکترونیکی خدمات الکترونیکی آن ها را افزایش داده است، گفت: "در حال حاضر ساختار صنعتی شرکت های تجاری به دلیل توسعه فناوری تغییر کرده و خریدها و خدمات بیشتر آنلاین و الکترونیکی انجام می شود ."

وی با اشاره به انجام عملیات فیزیکی این فعالیت ها توسط شرکت های پست، افزود:"در این فرایند شرکت های پست، به عنوان رابط فضای فیزیکی و الکترونیکی، ارتباطات الکترونیکی خود را با سامانه ها انجام می دهند تا بتوانند سفارش ها را انجام دهند."

محمدرضا قادری با بیان اینکه در حال حاضر شرکت ملی پست به عنوان "سکوی تجارت الکترونیکی"که در آن سرویس های مختلفی مانند تبلیغات، فروش اینترنتی و ... تعریف شده است، خاطرنشان کرد : "در واقع شرکت پست تمام خدمات را مستقیما انجام نمی دهد و تنها پلتفرم ستاپ را در اختیار دارد."

وی در این خصوص اضافه کرد:"در شرایط کنونی حدود یکصد خدمت تعریف شده که توسط شرکت های بخش خصوصی انجام می شود. از آنجایی که مشتریان ذائقه های مختلفی دارند شرکت ملی پست اجازه داده که شرکت ها و استارتاپ ها با ورود به این بخش سرویس ها را تکمیل و اجرا کنند."

قادری با اشاره به ایجاد سرویس شتاب دهی در سکوی تجارت الکترونیک پست عنوان کرد: " این سرویس زمینه ارتباط با استارتاپ ها و شرکت های شتاب دهی را مهیا می کند . از آنجایی که شرکت ملی پست با پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شتاب دهنده های خصوصی تفاهم نامه امضا کرده است، استارتاپ ها در بخش های مختلف به پست معرفی شوند."

راهبر حوزه برنامه ریزی وفناوری اطلاعات، ادامه داد: " تاکنون شرکت هایی در این زمینه ورود کرده اند که بیشتر در بخش فروش آنلاین فعالیت دارند و پیش بینی ما این است که شرکت های زیادی دراین طرح مشارکت کنند."

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ی "ایجاد مرکز نوآوری پست در پارک فناوری اطلاعات" و ارائه پیشنهاد راه اندازی این مرکز برای صدور مجوز به معاونت علمی و فناوری دفتر ریاست جمهوری  افزود: "در صورت صدور این مجوز ، در شش ماهه نخست سال جاری این مرکز راه اندازی خواهد شد."

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه در بخش شتاب دهی بیش از شصت مورد تفاهنامه امضا شده است گفت: "تنها چند مورد این تفاهمنامه ها در تهران و مابقی در استانها منعقد شده است ."

قادری در ادامه از راه اندازی مراکز نوآوری در استان های دیگر خبر داد و اضافه کرد: " هفته گذشته پارک علم و فناوری قزوین برای همکاری در راه اندازی و برگزاری وقایع نوآوری برای  این مرکز اعلام آمادگی کرده است."

وی با بیان این که در حال حاضر نرم افزارهای پست به صورت یکپارچه و با معماری جدیدی به روز رسانی می شوند از اصلاح فرایندها به طور مستمر و به کارگیری ابزارهای جدید خبرداد.

راهبر حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت ملی پست درباره دیگر اقدامات شرکت برای افزایش سرعت و ایمنی انتقال مرسولات پستی گفت: "در حال حاضر 400 دستگاه وانت خریداری شده که به زودی وارد چرخه عملیاتی می شوند و نسبت به موتورسیکلت ها علاوه بر ارتقای کیفیت حمل،سرعت انتقال را هم بیشتر می کنند چرا که می توانند در یک مسیر مرسولات مختلفی و حجیم تری را حمل و تحویل دهند."

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به توسعه تجارت الکترونیک درشرایط کنونی از خرید 40 دستگاه کامیون برای افزایش سرعت رهسپاری به استان ها خبر داد.

وی در خصوص رهگیری مرسولات پستی گفت: " از زمان دریافت تا تحویل امانت در بعضی موارد باید حدود 16 فرایند طی و در تمام فرایندها اسکن شود که ممکن است با توجه به وضعیت موجود،به دلیل افزایش حجم مرسولات در همه مراحل اسکن انجام نشود اما امکان پیگیری وجود دارد."

قادری در پایان بار دیگر افزایش امکانات وظرفیتهای شبکه پستی کشور را در قالب طرح تحول دیجیتال پست یادآور شد و گفت: "سال گذشته نسبت به سال های قبل رشد بیشتری در ارسال مرسولات داشته ایم، زیرا بخش های غیررسمی و موازی پست همچون اتوبوس ها و ... به دلیل کرونا فعالیت کمتری داشته اند."

راهبر حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت ملی پست با اشاره به رشد حدود 30 درصدی حجم خرید های اینترنتی گفت: " از نظر حجمی رشد مرسولات به طور میانگین 50 رصد در سال بوده اما در آخر سال رشد تا صد درصدی نسبت به سال 98 تجربه کرده ایم. "

این عضو هیئت مدیره ادامه داد :" از آنجایی که این افزایش ها به دلیل خریدهای اینترنتی بوده است ،حجم بسته ها به مراتب بزرگتر  و از این رو رشد قابل ملاحظه ای مشاهده می شود. پیش بینی می شود این روند رشد در سال جاری نیز ادامه داشته باشد."

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.

آخرین بروزرسانی سایت : 1400/02/25 15:46
V5.5.5.0