استراتژی ها و سیاست های دستگاه در حوزه دولت الکترونیکی
سیاست های دستگاه در حوزه دولت الکترونیک با محوریت کمیته توسعه دولت الکترونیک در شرکت ملی پست :
- تهیه برنامه عملیاتی توسعه خدمات الکترونیک دستگاه شامل : اهداف، اولویت ها، زمان بندی در سه سطح اطلاع رسانی، تعاملی، تراکنشی و پیشنهاد آن به کمیسیون راهبری دولت الکترونیک و راهبری استقرار آن پس از تصویب
- برنامه ریزی برای مستند سازی و تهیه شناسنامه خدمات الکترونیک دستگاه وراهبری اجرای برنامه
- تعیین اولویت برای اصلاح فرآیندهای سرویس گرا مبتنی بر نقشه فرآیندهای دستگاه در حوزه دولت الکترونیک
- تصویب راهبردها وبرنامه توسعه دسترسی مردم به ارایه خدمات ازطریق دفاتر پیشخوان ، مجتمع های خدمات اداری و....
- راهبری ونظارت بر پورتال ودرگاه های خدمات رسانی دستگاه وارزیابی مستمر
- مدیریت تعامل دستگاه با سایر دستگاه های اجرایی برای ایجاد پنجره واحد خدمات مشترک – اتصال دستگاه به پنجره هوشمند خدمات دولت وپیاده سازی سامانه پنجره واحد شرکت ملی پست به آدرس my.post.ir
- راهبری اجرای آموزش مدیران، کارکنان و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات دستگاه
- راهبری اجرای برنامه فرهنگ سازمانی وتوانمند سازی مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی